E-postmarknadsföring

Få dina kunder till ambassadörer genom att använda e-postmarknadsföring

Vad är E-postmarknadsföring?

Användningen av e-post för att marknadsföra produkter och tjänster kallas för e-postmarknadsföring. Det är ett sätt att utveckla relationer med potentiella kunder och / eller kunder via e-post. ​

Det omfattar digital marknadsföring via webbplatser, sociala medier, bloggar etc. Det gör det möjligt för företagen att hålla sina kunder informerade om sina tjänster genom att skicka anpassade och skräddarsydda e-postmeddelanden direkt till sina kunder.

Hur fungerar det?

E-postmarknadsföring sker när ett företag skickar ett mail till en grupp människor med hjälp av e-post. ​

Vanligtvis är det i formen av annonser, företags förfrågningar eller insamlingar som anses vara e-postmarknadsföring om det bidrar till att skapa kundlojalitet, förtroende för en produkt/företag eller för att marknadsföra varumärket. ​

E-postmarknadsföring är ett av de mest effektiva sätten att hålla kontakten med dina kunder samtidigt som du marknadsför ditt företag.

Fördelar med e-postmarknadsföring

E-postmarknadsföring är en av de snabbaste formerna av kommunikation. Det gör att du kan ge kunderna direkt information samtidigt som kunden kan välja att svara direkt och ställa frågor. ​

Det är även ett perfekt sätt för att marknadsföra produkter och tjänster genom väl placerade länkar. Se till att placera länkarna i dina e-postmeddelanden på det ställe som är mest sannolikt att fånga läsarens uppmärksamhet.

Hur kan Eriksson Media hjälpa dig?

​Eriksson Media har erfarenhet av e-postmarknadsföring. Vi hjälper dig att skapa och behålla e-postkampanjer som minskar försäljnings friktionen vilket hjälper dig att öka vinsten och hålla kunderna nöjda och engagerade.

Redo att köra igång?

Hör av dig till oss redan idag!